KUP ONLINE







Pierścień centrujący ma wypełnić przestrzeń między piastą samochodu a otworem w feldze aluminiowej.


Oryginalne felgi aluminiowej zawsze posiadają otwór centrujący idealnie dopasowany do piasty samochodu.


Producenci felg np. Borbet , Enzo , Ronal , Rial itp

stosują uniwersalne otwory dużo większe od przeciętnej piasty samochodu. Dzięki temu jeden model felgi może pasować do wielu marek i modeli samochodów.


Wybierając pierścień musimy znać rozmiar piasty samochodu oraz otwór felgi.


Standardowe rozmiary wg. piasty


54.1 - Mazda, Toyota

56.1 - Rover , Honda (4x100)

56.6 - Opel , Chevrolet , Daewoo

57.1 - Seat , Skoda, Volkswagen , Audi

58.1 - Fiat , Alfa Romeo

60.1 - Toyota , Renault , Dacia

63.4 - Ford, Volvo

65.1 - Opel , Citroen , Volvo

67.1 - Kia , Hyundai , 

 itp


Rozmiar otworu w feldze ustalamy na podstawie pomiaru lub wg. katalogów


Często spotykane rozmiary otworu w feldze:

60.1 mm

63.3 mm

63.4 mm

67.1 mm

68 mm

70.0 mm

70.1 mm

70.4 mm

71.6 mm

72 mm

72.2 mm

72.6 mm

73.1 mm

74.1 mm

76 mm

82 mm


 

Aby zniwelować ryzyko założenia nieprawidłowego pierścienia, każdy montaż powinien zostać wykonany przez specjalistę (wulkanizatora czy mechanika). Brak pierścienia lub źle dobrany prowadzi do drgań w przedziale 80-120 km/h. W skrajnych wypadkach może doprowadzić do oderwania się koła w czasie jazdy.

 


Rodzaje pierścieni


Pierścień centrujący w zależności od producenta może mieć różny wygląd. Najczęściej spotykane uniwersalne pierścienie centrujące są koloru czarnego i posiadają delikatny kołnierz. Stosowane są w felgach azjatyckich producentów.


Chinskie pierscienie centrujace


Producenci felg europejskich stosują bardziej zaawansowane konstrukcje pierścienia aby ułatwić montaż felgi , zwiększyć ich trwałość oraz zabezpieczyć przed wypadaniem.


Pierscienie centrujace